:-)

This is just a little diary of mine :) Welcome.

Daisypath Graduation tickers

Saturday 25 June 2011

sleeping problem.

I can hardly sleep almost every night. This is annoying me like I lay down for more than an hour, tapi tak boleh tidur jugak. I don't know why but I think it's because I worry too much before I sleep. I think about everything tapi yang paling selalu bermain di fikiran aku sebelum tidur termasuklah;

- pencuri (ini aku fobia sebab rumah sewa aku kat shah alam pernah kena pecah masuk pencuri waktu semua org tgh tidur, tambah2 lagi bila kt rumah JB ni makin banyak pulak kes rompak n kecurian. hampir setiap minggu ada je kes, jadi setiap malam aku takut nak tidur, dengar bunyi sikit je aku bangun check,pastu baru nak terlelap terdengar bunyi lg, bangun lg.)

- masalah minda. (Kadang2 masa tengah baring2 tu aku akan teringat perkara2 yang lama, samada perkara yang membahagiakan atau yang menyedihkan.. kalau teringat perkara2 yang best mesti aku tidur dalam senyum, tapi kalu teringat perkara2 yang tak best, aku boleh end up menangis n in the end tak boleh tido, boring betul.. penat tau mcm ni.)

- ghosts. (Aku taknak cerita panjang2 sebab skrg pun dah pukul 3am, jd mcm tak seronok je kalu nak cerita)

- study. (Ini termasuk lah project assignment yang terlalu banyak, lecturer yang i'm not that happy with, etc etc. Selalunya berlaku waktu pertengahan atau hujung semester. Oh, termasuklah hal duit -how much have i spent? how much more can i spend until the end of this semester? are there any other ways that i can save more money? dan yg sewaktu dengannya).

- bila aku rindu glasgow... (bila aku teringat kehidupan harian aku di sana, sekolah aku, rumah kat daisy street.. aku jadi tak boleh tidur. Lepastu aku akan bangun, on laptop, and tengok gambar2 lama. And then i'll promise myself that I'll go back there someday, it's like my hometown now. I've spent 1/3 of my life in glasgow)


Okay I may stop here and try to get myself back to sleep. Goodnight.

No comments: